En el marc del IV Simposi Internacional sobre l’Ensenyament
del Català celebrat a Vic els dies 4 i 5 d’abril, Marta Flores i David Duran
han presentat la comunicació:
DESENVOLUPANT LA
COMPETÈNCIA LECTORA CATALANA MITJANÇANT LA TUTORIA ENTRE IGUALS
En aquesta comunicació es presenta breument el programa
Llegim en parella i una de les investigacions realitzades que analitza la
influència de la tutoria entre iguals en el desenvolupament de la competència
lectora, concretament en la comprensió lectora i l’autoconcepte lector.
En el marc d’aquest simposi es destaquen també les
comunicacions fetes per part de professionals del Consorci Per a la
Normalització Lingüística (CPNL) que es fonamenten en el programa Llegim en
parella i evidencien que la proposta de Llegim en parella pot ajustar-se a
diferents contextos i realitats.
Per una banda, Anna Vidal i Eugènia Baqueró del CPNL de:
UNA ADAPTACIÓ DE
LLEGIM EN PARELLA A LES AULES DEL CPNL.
COM MILLORAR LA
LECTURA EN VEU ALTA I LA COMPRENSIÓ LECTORA
L’adaptació s’emmarca en els cursos de català per a adults
que organitza el Consorci per a la Normalització Lingüística i té com a
objectius promoure el treball col·laboratiu dels alumnes i alhora, aprofitar la
diversitat de nivells que hi ha dins de les aules de manera positiva per a
afavorir la millora de la lectura en veu alta i la comprensió lectora. En
aquesta comunicació es mostren les pautes per organitzar les activitats i la
valoració que en fa l’alumnat i el professorat del CNL de l’Alt Penedès i el
Garraf que l’han posat en pràctica.
D’altra banda, Elena Blaya i Carme Bové, presenten els
materials:
LLEGIR PER PARLAR,
LLEGIR PER APRENDRE
Aquests materials, basats en el programa Llegim en parella, han estat dissenyats i elaborats per part de la Direcció
General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització
Lingüística i adreçats a persones adultes que volen aprendre i practicar la
llengua catalana a través de la lectura.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada