El passat mes de
febrer es van portar a terme les segones sessions presencials de les quatre
subxarxes a Catalunya del programa Llegim
en parella i la del programa pilot Reading
in pairs.
El primer fet a
destacar és que la gran majoria de centres (47 del programa Llegim en parella i 10 del Reading in pairs) van assistir a les reunions
i estan portant a terme el programa als seus centres durant aquests segon
trimestre.
A les trobades es
van compartir molts aspectes rellevants dels programes com ara la importància
de la formació inicial d’alumnat i famílies, l’aprenentatge dels tutors quan
ensenyen als tutorats, l’augment de la participació familiar, etc.
A més en aquestes
sessions es van organitzar les visites entre centres que es faran durant el
segon trimestre i que són una part molt rellevant de la formació que fan els
professors dels centres implicats en el desenvolupament dels programes.
La majoria dels
centres del Llegim en parella ja formaven
part de la xarxa el curs passat i valoren molt positivament que la formació la
rebin dos professors diferents del
centre durant tres anys juntament amb el compromís de la Direcció del centre per
garantir la sostenibilitat de la introducció d’aquesta innovació.
Els centres del
programa pilot Reading in pairs es
mostren molt satisfets pel fet de pertànyer a aquest primer curs de pilotatge
del programa, tant per portar-lo a terme com per contribuir a les millores
d’aquest.
La imatge mostra
una de les reunions a la UAB en la qual
es pot apreciar un dels moments de treball col·laboratiu del professorat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada