dijous, 18 de juliol de 2013

Nova publicació: Llegim i escrivim en parella.

Llegim i escrivim en parella. 
Un programa de tutoria entre iguals, amb implicació familiar, per a la competència lectora.

Publicat per l'Institut de Ciències de l'Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, amb la col·laboració del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya.


El llibre que s'acaba de publicar és una actualització profunda de la primera edició i descriu detalladament el programa, que ha estat utilitzat i avaluat en nombroses escoles, i ofereix recursos i materials didàctics, tant per  a l'alumnat com per a les famílies, amb la finalitat de poder ser desenvolupat de forma senzilla a la pràctica educativa.

S'ofereixen exemples de materials per als tres cicles de l'Educació Primària i per al primer cicle de la Secundària Obligatòria.

Amb pròlegs de Daniel Cassany i Carles Monereo.
Diu D. Cassany:
Al meu entendre, en aquesta proposta conflueixen diverses de les tradicions pedagògiques que tenen més poder per a canviar el món, per a fer-lo una mica millor des de les aules, l'aprenentatge, la solidaritat i la cultura.

I C. Monereo afegeix:
Teniu a les mans un material ben fonamentat teòricament, validat empíricament, però sobretot, molt funcional, a punt per a ser emprat de forma immediata, a l'aula o a casa, (...)
Davant una proposta d'aquesta naturalesa, no hi poden haver excuses!

Des de l'equip del GRAI, us convidem a fer-ne ús i a adaptar-ne les propostes als vostres centres i contextos. I si teniu nous suggeriments, a fer-nos-els arribar per enriquir la tasca de tants i tants centres, professorat, alumnat i famílies que han donat valor a la nostra proposta.