dimecres, 28 de novembre de 2012

Publicació del llibre "La construcció del pensament a l'aula: Filosofia, escriptura i treball cooperatiu al Batxillerat"


Aquest mes de novembre s’ha publicat a l’editorial Barcanova el llibre  "La construcció del pensament a l'aula; Filosofia, escriptura i treball cooperatiu al Batxillerat" dels autors Mariona Corcelles (membre de l’equip GRAI) i Antoni Pujadas (professor de filosofía al batxillerat). 
Aquesta obra va ser la guanyadora de la cinquena edició del Premi d'Educació Edu 21 de suport a la recerca i a la reflexió educativa que impulsa el Centre d'Estudis Jordi Pujol. 
Us adjuntem el resum de la contraportada, i la pàgines web:  
  
http://www.jordipujol.cat/en/butllet/articles/13131 

"Aquest llibre reflexiona sobre el sentit i la necessitat de la filosofia en el S.XXI i sobre com ha de ser el seu ensenyament a l’escola. La filosofia no és una activitat exclusiva de l'àmbit universitari ni dels intel.lectuals. Tots, ja de ben petits, tenim la llavor del pensament filosòfic. La tasca de l'escola és cultivar-la i crear les condicions que facilitin el seu creixement. La proposta que trobareu en aquest llibre, fonamenta teòricament, detalla i explica quines poden ser aquestes condicions i com posar-les en pràctica a l'aula. Es tracta d'un gir copernicà en el model tradicional d'ensenyament de la filosofia i en el paper dels alumnes i dels professors. Ens constituïm en una comunitat d'aprenentatge on tothom té l'oportunitat de participar i expressar la seva veu filosòfica.  Mitjançant el treball cooperatiu, les activitats autèntiques i l'ensenyament de l'escriptura, els alumnes passen a ser protagonistes actius del seu aprenentatge. Aquest procés coherent i gradual permet la construcció del seu pensament filosòfic que expressen en els articles redactats de forma conjunta i que es publiquen en la revista de l'institut."