Aquest mes de novembre s’ha publicat a l’editorial
Barcanova el llibre "La construcció del pensament a l'aula; Filosofia,
escriptura i treball cooperatiu al Batxillerat" dels autors Mariona Corcelles
(membre de l’equip GRAI) i Antoni Pujadas (professor de filosofía al batxillerat).
Aquesta obra va ser la guanyadora de la cinquena edició del Premi d'Educació
Edu 21 de suport a la recerca i a la reflexió educativa que impulsa el Centre
d'Estudis Jordi Pujol.
http://www.jordipujol.cat/en/butllet/articles/13131
"Aquest llibre
reflexiona sobre el sentit i la necessitat de la filosofia en el S.XXI i sobre
com ha de ser el seu ensenyament a l’escola. La
filosofia no és una activitat exclusiva de l'àmbit universitari ni dels
intel.lectuals. Tots, ja de ben petits, tenim la llavor del pensament
filosòfic. La tasca de l'escola és cultivar-la i crear les condicions que
facilitin el seu creixement. La proposta que trobareu en aquest llibre,
fonamenta teòricament, detalla i explica quines poden ser aquestes condicions i
com posar-les en pràctica a l'aula. Es tracta d'un gir copernicà en el model
tradicional d'ensenyament de la filosofia i en el paper dels alumnes i dels
professors. Ens constituïm en una comunitat d'aprenentatge on tothom té
l'oportunitat de participar i expressar la seva veu filosòfica. Mitjançant
el treball cooperatiu, les activitats autèntiques i l'ensenyament de
l'escriptura, els alumnes passen a ser protagonistes actius del seu
aprenentatge. Aquest procés coherent i gradual permet la construcció del seu
pensament filosòfic que expressen en els articles redactats de forma conjunta i
que es publiquen en la revista de l'institut."
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada