Aprenentatge entre iguals per a l’ús i millora del català i per a la relació entre el català i el contingut matemàtic.
L’objectiu principal de la proposta
formativa d'aquest curs és contribuir a la millora de la comunicació oral, comprensió lectora
i expressió escrita en català, així com al desenvolupament del raonament i el discurs
matemàtic a partir dels programes Llegim i escrivim en parella i (En)Raonem en parella.
Aquests programes es van iniciar l’any 2006 i des de llavors més de 600 centres
hi han participat i compten amb evidències de la seva efectivitat.
La proposta formativa es desenvolupa de manera semipresencial i implica la participació en les activitats de formació pròpiament dites (3 sessions presencials els dimecres 18-10-23; 7-2-24 i 15-5-24 de 16 a 19h a la UAB; visites entre centres i activitats i tasques aula virtual) i el desenvolupament d’algun dels programes al centre.
Oferim 3 itineraris que cada centre i equip de professorat
pot triar depenent dels seus interessos i necessitats:
· (En)Raonem en parella, per a la resolució cooperativa de problemes matemàtics quotidians.
L'objectiu d’aquest itinerari és contribuir a la millora de la
competència comunicativa en català (comprensió lectora, expressió oral i
escrita) i alhora millorar la competència matemàtica i promoure el diàleg, el
raonament i el discurs matemàtic en contextos de resolució de problemes de la
vida quotidiana.
L'objectiu principal en aquest cas és contribuir a la millora de la
comunicació oral i comprensió lectora en català.
· Llegim i escrivim en parella.
La participació a la formació se certifica amb 60 hores i és finançada pel Departament d'Educació.
Esperem que aquestes
propostes us siguin d’interès i us animeu a participar-hi. Si és així, podeu omplir
aquest formulari i ens posarem en contacte amb vosaltres per tal d’aclarir
els dubtes que tingueu i poder confirmar la vostra participació.
Qualsevol dubte podeu escriure a: marta.flores@uab.cat i ens posarem en contacte amb vosaltres.
Jesús Ribosa i Marta Flores
Formadors GRAI
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada