dijous, 17 de març de 2016

II Jornada Llegim i escrivim en parella i altres programes de tutoria entre iguals

Organització: GRAI ICE-UAB, amb el suport del Departament d’Ensenyament.

PRESENTACIÓ 
El dia 7 de maig de 2/4 de 9 del matí a les 2 de la tarda, a la Casa de Convalescència de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona, tindrà lloc la II Jornada sobre els programes educatius del GRAI (Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals), de l’ICE de la UAB. 
El propòsit d’aquesta II Jornada (la primera es va celebrar el maig del 2012) és compartir les experiències dels centres al voltant del programes educatius del GRAI, així com donar-los a conèixer a nous centres. Aquests programes ofereixen la possibilitat d’introduir a les aules, d’una manera sostenible, la tutoria entre iguals (mètode d’aprenentatge cooperatiu), amb la implicació familiar, per a la millora de diferents competències.

  • Llegim i escrivim en parella, en les seves diferents variants lingüístiques en català, castellà i èuscara, focalitzen la seva atenció en la millora de la competència lectora, especialment la comprensió lectora, i la competència en expressió escrita, específicament en el procés de composició de textos.
  • Reading in pairs se centra en la millora de la comprensió lectora i expressió oral en anglès com a llengua estrangera.
  • (En)Raonem en parella, centrat en la millora de la competència en resolució cooperativa de problemes matemàtics de l’àmbit quotidià.

OBJECTIUS
  •      Compartir les experiències dels darrers cursos en els centres al voltant d’aquests programes.
  •       Fer aportacions sobre com millorar la implementació i la sostenibilitat dels programes.
  •       Continuar avançant en el coneixement teòric i de recerca.
  •       Donar a conèixer les vies per a incorporacions de nous centres als diferents programes.



PROGRAMA

8.30-9.00: Recepció i lliurament de documentació.

9.00-9.15Inauguració de la Jornada per part de la Dra. Carme Ruiz Bueno (directora de l’ICE de la UAB), Sra. Mònica Pereña Pérez (Subdirectora General de Llengua i Plurilingüisme del Departament d’Ensenyament) i el Dr. David Duran Gisbert (coordinador del GRAI).

9.15 – 10.15: Conferència Aprensenyar. Poden els alumnes aprendre ensenyant els seus companys?, a càrrec del Dr. David Duran, coordinador del GRAI. Professor agregat de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB.

10.15 – 11.30: Descripció dels diferents programes del GRAI i dels resultats d’aprenentatge obtinguts: efectivitat de cada programa i del propi model de formació. A càrrec de les coordinadores de formació del GRAI, Dra. Marta Flores i Dra. Ester Miquel (professores de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB) i Sra. Maite Oller (mestra d’Educació Primària).

11.30-12.00: Pausa.

12.00-13.15: 5 espais simultanis amb presentació de pràctiques per part de centres de les Xarxes, moderats per membres del GRAI. 
Cal triar-ne un:
1. Llegim en parella/Leemos en pareja/Bikoteka Irakurtzen: la participació familiar i/o comunitària.
2. Llegim en parella/Leemos en pareja/Bikoteka Irakurtzen: les interaccions a l’aula.
3. Escrivim en parella/Escribimos en pareja/Bikoteka Idazten.
4. Reading in pairs.
5. (En)Raonem en parella/Razonar en pareja.

13.15-14.00: Posada en comú i clausura.

Equip GRAI  (ICE-UAB)


INSCRIPCIÓ ICE-UAB: (en breu)


Durada: 6 hores [1]
Preu inscripció: 10 euros (una inscripció gratuïta per cada centre que presenti la seva pràctica). [2]

Si algun centre està interessat en presentar la seva pràctica d’algun dels programes pot dirigir-se a Maite Oller,  maite.oller@xtec.cat  (Màxim 8 d’abril) 


[1] Certificació de 6 hores de formació
[2] Aquesta quantitat correspon a les despeses d’administració i espais.