dijous, 11 de juny de 2015

Conferència Hilde Van Keer. Universiteit de Gent.








Avui dijous 11 de juny, la doctora Hilde Van Keer, ha impartit la conferència titulada 

Success and failure in collaborative learning implementation. Primary school teachers’ competence and educational practice

en la que ha presentat resultats de recerca basats en tres estudis realitzats sobre: 
  • el coneixement del professorat sobre l'aprenentatge col·laboratiu, 
  • la seva planificació, i 
  • el seu desenvolupament efectiu a les aules. 

Ha destacat el paper clau del professorat en el desenvolupament de l'aprenentatge cooperatiu a les aules i algunes de les dificultats detectades en els seus estudis, com són  les concepcions del professorat, les competències professionals i la importància de l'entorn de treball.


Hilde Van Keer és investigadora del grup Innovative Didactical Strategies i professora de la Universitat de Gent, Bèlgica. 
Reconeguda internacionalment pels seus treballs en el camp de l'aprenentatge entre iguals. 
Aquesta és la segona vegada que visita la UAB, convidada pel GRAI, Grup de Recerca sobre Aprenentatge entre Iguals amb qui manté una relació de col·laboració.
Actualment forma part de l'equip investigador del projecte ARMIF, coordinat pel GRAI: 
Descobrint el rol docent a la societat del coneixement: les actuacions del professorat en les situacions d'aprenentatge entre iguals,

Demà divendres 12 de juny, en una sessió interna, el GRAI exposarà els resultats de recerca obtinguts fins el moment dins el projecte ARMIF i es discutiran els resultats amb la doctora Van Keer i tot l'equip.