dissabte, 5 d’abril de 2014

Presència de Llegim en parella al IV Simposi Internacional sobre l'Ensenyament del Català

En el marc del IV Simposi Internacional sobre l’Ensenyament del Català celebrat a Vic els dies 4 i 5 d’abril, Marta Flores i David Duran han presentat la comunicació:

DESENVOLUPANT LA COMPETÈNCIA LECTORA CATALANA MITJANÇANT LA TUTORIA ENTRE IGUALS


En aquesta comunicació es presenta breument el programa Llegim en parella i una de les investigacions realitzades que analitza la influència de la tutoria entre iguals en el desenvolupament de la competència lectora, concretament en la comprensió lectora i l’autoconcepte lector.

En el marc d’aquest simposi es destaquen també les comunicacions fetes per part de professionals del Consorci Per a la Normalització Lingüística (CPNL) que es fonamenten en el programa Llegim en parella i evidencien que la proposta de Llegim en parella pot ajustar-se a diferents contextos i realitats.

Per una banda, Anna Vidal i Eugènia Baqueró del  CPNL de:

UNA ADAPTACIÓ DE LLEGIM EN PARELLA A LES AULES DEL CPNL.
COM MILLORAR LA LECTURA EN VEU ALTA I LA COMPRENSIÓ LECTORA

L’adaptació s’emmarca en els cursos de català per a adults que organitza el Consorci per a la Normalització Lingüística i té com a objectius promoure el treball col·laboratiu dels alumnes i alhora, aprofitar la diversitat de nivells que hi ha dins de les aules de manera positiva per a afavorir la millora de la lectura en veu alta i la comprensió lectora. En aquesta comunicació es mostren les pautes per organitzar les activitats i la valoració que en fa l’alumnat i el professorat del CNL de l’Alt Penedès i el Garraf que l’han posat en pràctica. 

D’altra banda, Elena Blaya i Carme Bové, presenten els materials:

LLEGIR PER PARLAR, LLEGIR PER APRENDRE


Aquests materials, basats en el programa Llegim en parella, han estat dissenyats i elaborats per part de la Direcció General de Política Lingüística i el Consorci per a la Normalització Lingüística i adreçats a persones adultes que volen aprendre i practicar la llengua catalana a través de la lectura.